Update Expertise

Wat levert content automation jou op als bedrijf?

Content automation
Content automation klinkt misschien als een doorslagje van marketing automation, maar voor veel organisaties is het vooral een gamechanger in hoe ze communiceren met hun doelpubliek.

Het haalt de repetitieve rompslomp uit je marketingproces, zorgt voor consistenter en persoonlijker klantcontact, en geeft je team eindelijk de ruimte om te focussen op creativiteit en strategie.

In deze blog tonen we wat content automation jouw bedrijf kan opleveren: voor je marketingteam, je organisatie én je doelpubliek. Spoiler: het gaat om meer verkoop met minder werk.

Voor marketing

Héél veel tijdswinst


Voor marketingteams betekent het vooral tijdwinst. Waar een nieuwsbrief vroeger dagen werk kostte – het verzamelen van content, teksten herschrijven, segmenten selecteren, varianten bouwen, vertalingen maken enz. – is het nu vaak een kwestie van minuten om de juiste contentblokken bij mekaar te slepen.

Eénmaal het concept voor de nieuwsbrief is opgezet aan de hand van onze dynamische contentblokken, is er vaak gewoon geen werk meer aan.

De nieuwsbrief toont elke week je actuele aanbod in functie van voorkeuren en interesses van elke individuele persoon. De blokken vullen zich elke keer automatisch, de segmentatie gebeurt op de achtergrond, en als marketeer heb je meer tijd om te werken aan de kwaliteit en creativiteit van de content zelf, aan strategie, aan campagnes...

Betere personalisatie


Daarnaast stijgt de kwaliteit van de personalisatie. Omdat je website, mailings nieuwsbrieven, enz direct gevoed worden door actuele data, zijn ze relevanter.

Een bezoeker krijgt geen e-mail over een product of dienst die hij al gekocht heeft, maar een aanbeveling die aansluit bij zijn vorige keuze.

Hogere conversie


De mate van precisie verhoogt engagement en conversie: klanten herkennen zich in wat ze zien, krijgen dingen die voor hun relevant zijn en daardoor krijg je een hogere kans op conversie en loyaliteit.

In de praktijk zien organisaties die content automation inzetten vaak klikratio’s die 10 tot 25% hoger liggen dan bij generieke campagnes.

Voor je bedrijf

Meer consistentie


Voor je organisatie betekent content automation vooral een grotere consistentie. Je tone-of-voice en visuele stijl blijven intact, omdat alle communicatie vanuit dezelfde bouwstenen vertrekt.

Meer verkoop met minder werk


Maar het grootste verschil voel je intern in het bedrijf: meer verkoop, met minder werk! En eindelijk tijd én energie om bezig te zijn met nieuwe dingen, tijd om campagnes te evalueren en optimaliseren, ruimte voor strategische groei, enz.

Voor je doelpubliek

Meer betrokkenheid


Voor je publiek betekent dat: minder ruis, meer herkenbaarheid en meer relevantie. Je toont dat je hen kent en dat je rekening houdt met hun persoonlijke voorkeuren en interesses. Kort samengevat: ze krijgen mails die interessant(er) zijn om te lezen en die zorgen voor meer betrokkenheid, interactie en conversie.
Wil je meer weten over content automation?
Dan hebben we goed nieuws. We hebben een volledig Ebook aan het onderwerp gewijd, met concrete eigen cases bij bekende Belgische namen als be•at (concertzaal uitbater van o.a. AFAS DOME), Ancienne Belgique en DE SINGEL. En met concrete tips van onze experts.
Projecten waar we fier op zijn