Kom van TivoliVredenburg, Holland Festival, De Singel, Ancienne Belgique, STUK, het Concertgebouworkest én de Nationale Opera & Ballet op woensdag 23 november te weten hoe het beter kan:

  • Heb je bij elke voorstelling nog telkens een heleboel manueel werk?
  • Werk je nog steeds met een hoop Word- en Excel-documenten?
  • Zorgt je fondsenwerving voor meer frustratie dan inkomsten?
  • Zien al je verschillende doelgroepen gewoon dezelfde communicatie?
  • Werkt je huidige software eerder tegen dan mee?

Schrijf je dan nu in voor ons gratis event en ontdek hoe je een performante, digitale culturele organisatie kan uitbouwen die meer tijd vrijmaakt voor het échte werk.

Zowel op vlak van je interne organisatie, als in het contact met je doelpubliek, sponsors en donateurs.

Praktisch

Datum: 23 november 2022
Ontvangst vanaf 12.00 uur
Event programma van 12.45 tot 17.00 uur
Plaats: Nationale Opera & Ballet Nederland, Amstel 3, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Prijs: Helemaal gratis

Plaatsen zijn beperkt!

Na dit event weet je hoe je:

  • digitale tools kan inzetten voor heel wat werk achter de schermen.
  • gepersonaliseerde marketing en automatisering kan toepassen om elke doelgroep een individueel en relevant aanbod voor te schotelen.
  • met slimme processen de interne werking vlotter doet werken.
  • fondsenwerving creatief en efficiënt kan doen wervelen.

Programma

Ontvangst vanaf 12.00 uur

Start om 12.45 uur
Welkom

Sessie 1 - van 13.00 tot 13.30 uur

Hoe kan je chaos uit je programma schrappen?

PierreVanDiest-DESINGEL.png
Pierre Van Diest, Zakelijk Directeur van De Singel

Pierre Van Diest van De Singel komt tonen hoe ze alle informatie die nodig is voor een efficiënte interne werking op één plek samenbrengen. Van programma planning, over planning van mensen en materiaal, van zaalverhuur tot en met budgetopvolging, digital asset management en zelfs het aansturen van de website. Alles zit in 1 moduleerbaar, performant, online platform. En dat heeft zo zijn voordelen.

Sessie 2 - 13.30 tot 14.00 uur

Budgetbeheer module als rechterhand

KlausLudwig-STUK.png
Klaus Ludwig, Zakelijk leider bij STUK Kunstencentrum

Klaus Ludwig stelde vast dat, als hij inzicht wou in de actuele financiële stand van zaken van de lopende projecten, hij dit een maand later kon navragen bij de afdeling boekhouding. Op dat moment waren de meeste facturen betaald of ontvangen. Helaas was dit vaak te laat om de nodige ingrepen door te voeren. Daarom ontwikkelde Klaus, met Sparklink, een budgetbeheermodule die budget helpt toewijzen, en inkomsten en uitgaven bijhoudt nog voor ze door crediteuren verwerkt zijn. Ontdek mee hoe Klaus en zijn programmatoren de vinger aan de pols houden en direct kunnen ingrijpen wanneer budget dreigt af te wijken.

Sessie 3 - 14.00 tot 14.30 uur

Fondsenwerving 2.0 - de praktische organisatie in het digitale tijdperk

ArthutAugustijn-Concertgebouworkest.png
Arthur Augustijn van het team fondsenwerving en relatiebeheer bij het Concertgebouworkest Amsterdam.

Voor elke culturele organisatie, groot of klein, gesubsidieerd of niet, profit of non-profit, is financiering een uitdaging. Wanneer het goed wordt aangepakt, kan fondsenwerving voor nieuwe inkomsten zorgen én bijdragen aan de missie van je organisatie. Kom te weten hoe het 360° beeld op klanten helpt bij het uitbouwen van duurzame en rendabele relaties.

Pauze

Sessie 4 - 15.00 tot 16.00 uur

Ancienne Belgique rocks the world of Marketing automation

Over persoonlijk en relevant communiceren met je doelgroep

WardCannaerts-AB.png
Ward Cannaerts, Head of Marketing bij Ancienne Belgique

Ancienne Belgique wil graag persoonlijk en relevant communiceren met z'n bezoekers. Daarom krijgt iedereen sinds kort z'n eigen versie van de newsletter die:

  • enkel die artiesten oplijst die jij graag hoort
  • events waarvoor je al tickets hebt niet nog eens toont
  • én je laat weten welke van je favorieten op Spotify binnenkort langskomen.

Benieuwd naar hoe Ancienne Belgique zo'n super persoonlijke en relevante newsletters helemaal automatisch samenstelt? Zet je dan op de eerste rij van deze sessie.

Sessie 5 - 16.00 tot 16.30 uur

Panelgesprek

TVV-HFL-NOB.png
Moderator: Geert Schoonackers, Digital Solution manager bij Sparklink

Panelgesprek met Gaby Sakkers, Adviseur Informatiemanagement bij TivoliVredenburg, Norbert Bode, Hoofd Communicatie & Marketing bij Holland Festival en Just Van der Horn van den Bos, Data Manager bij Nationale Opera & Ballet delen hun ervaringen bij de zoektocht naar en de implementatie van de nieuwe software applicaties van Sparklink en Salesforce.

Sessie 6 - 16.30 tot 17 uur

AntonyVanHoeven-Salesforceorg-MikeVerledens-Sparklink.png
Mike Verledens, CEO van Sparklink
Antony Van Hoeven, Director Salesforce.org Benelux

Over hoe Salesforce.org wereldwijd meer dan 50.000 non-profits ondersteunt bij het realiseren van hun missie dankzij uitgebreide kennisdeling en aangepaste tarieven voor toegang tot de software oplossingen van Salesforce. Antony Van Hoeven legt uit hoe dit juist in zijn werk gaat. Naast slimmer en efficiënter werken, en de bijhorende economische impact blijkt er ook een alsmaar groter effect op de algemene werktevredenheid van werknemers. Het werk wordt inhoudelijk interessanter, mensen hebben meer een gevoel van overzicht en controle. Samenwerken wordt aangenamer. Mike Verledens licht dit toe aan de hand van een aantal concrete voorbeelden.

Logo's Cultuurevent 2022.png

Sparklink toont culturele organisaties wat mogelijk is mits slim gebruik van nieuwe technologie. Wij hebben uitgebreide ervaring in de sector met projecten bij oa De Singel, Opera Ballet Vlaanderen, Antwerp Symphony Orchestra, STUK, Het Depot, De Koning Boudewijnstichting, M HKA, IFFR, Concertgebouworkest, Hermitage Amsterdam, Holland Festival, Kazerne Dossin, de Ancienne Belgique en be.at (Sportpaleis)

Daarnaast zijn ook bedrijven als HCI, Remant, Orange, Foodbag, Smet Jet, CEPS en TecnoSpace klant bij Sparklink.

WAT IS SALESFORCE.ORG?

Salesforce.org is de sociale impact hub binnen Salesforce. We helpen bij het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor non-profitorganisaties, met niet alleen een grote aanwezigheid in de Benelux, maar ook internationaal, met meer dan 50.000 non-profitorganisaties die op Salesforce draaien, waaronder Unicef, MoMa, London School of Economics, Rode Kruis en WWF.

Schrijf je gratis in